Translate

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020

Δράσεις στις γωνιές όλο τον χρόνο (9)!

Α. Η ομάδα εκπαιδευτικών "Ονείρου Χρώματα" προτείνει:
1) Ο Κρυμμένος θησαυρός των γωνιών
 Τα νήπια ψάχνουν να βρουν τις γωνίες, μέσα από γρίφους που τους έχουμε συζητήσει μαζί τους (πχ .τι χρειαζόμαστε για να μαγειρέψουμε στην κουζίνα; Ποια γωνίτσα είμαι;)
Έτσι μαθαίνουν, όταν την βρουν να πηγαίνουν στην αντίστοιχη γωνιά για να παίξουν.
 Μετά από κάποιους μήνες, μπορεί να παιχθεί το ίδιο παιχνίδι για την επιλογή των γωνιών, αλλά αυτή την φορά όχι πια με γρίφους αλλά με παντομίμα που θα κάνουν τα ίδια τα παιδιά.
2) Καρτέλες με αντικείμενα που ανήκουν στις γωνιές
 Έχουμε  φτιάξει σε καρτέλες, αντικείμενα που υπάρχουν στις διάφορες γωνιές.
 Γυρίζουμε τις καρτέλες ανάποδα και κάθε παιδάκι επιλέγει μια καρτέλα, την
παρατηρεί και μετά από ερωτήσεις, ψάχνει να βρει σε ποιά γωνιά αντιστοιχεί.
 Ύστερα πηγαίνει να παίξει στην γωνιά που επέλεξε.


Β. Η ομάδα εκπαιδευτικών "Φως ... στην τάξη" προτείνει:
  • Η νηπιαγωγός αφηγείται ένα παραμύθι με μία συγκεκριμένη  ηρωίδα. Τα παιδιά βοηθούν την ηρωίδα του παραμυθιού μέσα από συγκεκριμένα αντικείμενα να βρει τις αντίστοιχες (με τα αντικείμενα) γωνιές.

    • Παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού: Δίνονται στοιχεία στα παιδιά για να βρουν μια συγκεκριμένη γωνιά όπου έχουμε κρύψει ένα άλλο στοιχείο. Μόλις τη βρουν, το στοιχείο με τις οδηγίες θα τους οδηγήσουν στο στοιχείο της επόμενης γωνιάς ώσπου τελικά να γνωρίσουν όλες τις γωνιές. Στην τελευταία γωνιά κρύβεται ένας θησαυρός(π.χ. ένα σακουλάκι με καραμέλες).
    • Μέσα από τραγούδια με γνωστές μελωδίες αλλά με δικούς μας στίχους, τα παιδιά μαθαίνουν πως υπάρχουν και κανόνες στις γωνιές (π.χ πόσα παιδιά πρέπει να παίζουμε σε κάθε γωνιά, να είμαστε ήσυχοι στην γωνιά της συζήτησης, κ.α.)

    ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
    Βασισμένο στην γνωστή μελωδία του τραγουδιού (το τραγούδι του ένα), τα παιδιά μόλις κάτσουν στην γωνιά της συζήτησης τραγουδούν:
    Στην παρεούλα σαν θα καθίσω
    το στοματάκι μου έχω κλειστό,
    μα το χεράκι μου αν σηκώσω
    τη σκέψη μου μπορώ να πω!
    (μίλα εσύ, μιλώ κι εγώ
    μα προσοχή μη πεταχτώ!)(2)

    Τα μάτια μου έχω ανοιχτά
    και τα αυτάκια μου κι αυτά,
    για να ακούσω ό,τι θα πουν
    όμορφες σκέψεις θα μοιραστούν!
    (τη θέση μου γνωρίζω εγώ,
    χέρια και πόδια δεν κουνώ!(2)

    Έχουμε τώρα την πιο ωραία
    στην τάξη μας γλυκιά παρέα!
    Η παρεούλα μας αυτή
    σα μια φωλιά είναι ζεστή!
    (κι όλα όσα είπα τα τηρώ
    μετά το δέκα που θα πω!)(2)
    (αρχίζουμε να μετράμε
    1,2,3,4,5,6,7,8,9,10! Σσσσσσσς!)


    Δεν υπάρχουν σχόλια: