Α. Η ομάδα εκπαιδευτικών "Ανήσυχα πνεύματα" προτείνει:
Με αφορμή την οργάνωση μιας γιορτής ή την δραματοποίηση μιας ιστορίας: πχ τα παιδιά προκειμένου να δραματοποιήσουν έναν πριγκηπικό γάμο (π.χ.του πρίγκηπα Λεμόνι) χρησιμοποιούν το οικοδομικό υλικό για να χτίσουν το παλάτι, επιλέγουν τα κατάλληλα ρούχα για τους ρόλους τους από την γωνιά της μεταμφίεσης. Η γωνιά της γλώσσας προσφέρεται για την καταγραφή των καλεσμένων ή την συγγραφή ενός γράμματος από την πριγκίπισσα στον αγαπημένο της. Η γωνιά των εικαστικών επιστρατεύεται για τη δημιουργία των σκηνικών, η γωνιά του Η/Υ για την δημιουργία και την εκτύπωση προσκλητηρίων, το μαγαζάκι της τάξης για την κάλυψη της δεξίωσης σε φαγητά γλυκίσματα και ποτά. Ενδεχομένως η γωνία των μαθηματικών σε συνδυασμό με την γωνιά της γλώσσας να εξυπηρετεί την κατανομή των καλεσμένων σε τραπέζια ή την καταγραφή της λίστας των δώρων γάμου. Η γωνιά της βιβλιοθήκης εμπλουτίζεται με βιβλία σχετικά με πρίγκιπες ή και βασιλικές δυναστείες που μπορούν να μελετήσουν οι επισκέπτες ή και οι καλεσμένοι στον γάμο. Σε κάθε περίπτωση η γωνιά της συζήτησης αποτελεί εστία ανατροφοδότησης και διαλόγου των ομάδων που εργάζονται και συνεργάζονται για την δραματοποίηση της ιστορίας.
-Δίνουμε ένα αντικείμενο από κάθε γωνιά και ζητάμε από τα παιδιά να το εντάξουν στη γωνιά που ανήκει.
-Υλοποιούμε δραστηριότητες μαθηματικών (παρατήρησης, σύγκρισης, μνήμης, κλπ) χρησιμοποιώντας υλικά από τις γωνιές.
-Φτιάχνουμε το χάρτη της τάξης.
-Φτιάχνουμε τη χρονογραμμή των γωνιών.
Με αφορμή την οργάνωση μιας γιορτής ή την δραματοποίηση μιας ιστορίας: πχ τα παιδιά προκειμένου να δραματοποιήσουν έναν πριγκηπικό γάμο (π.χ.του πρίγκηπα Λεμόνι) χρησιμοποιούν το οικοδομικό υλικό για να χτίσουν το παλάτι, επιλέγουν τα κατάλληλα ρούχα για τους ρόλους τους από την γωνιά της μεταμφίεσης. Η γωνιά της γλώσσας προσφέρεται για την καταγραφή των καλεσμένων ή την συγγραφή ενός γράμματος από την πριγκίπισσα στον αγαπημένο της. Η γωνιά των εικαστικών επιστρατεύεται για τη δημιουργία των σκηνικών, η γωνιά του Η/Υ για την δημιουργία και την εκτύπωση προσκλητηρίων, το μαγαζάκι της τάξης για την κάλυψη της δεξίωσης σε φαγητά γλυκίσματα και ποτά. Ενδεχομένως η γωνία των μαθηματικών σε συνδυασμό με την γωνιά της γλώσσας να εξυπηρετεί την κατανομή των καλεσμένων σε τραπέζια ή την καταγραφή της λίστας των δώρων γάμου. Η γωνιά της βιβλιοθήκης εμπλουτίζεται με βιβλία σχετικά με πρίγκιπες ή και βασιλικές δυναστείες που μπορούν να μελετήσουν οι επισκέπτες ή και οι καλεσμένοι στον γάμο. Σε κάθε περίπτωση η γωνιά της συζήτησης αποτελεί εστία ανατροφοδότησης και διαλόγου των ομάδων που εργάζονται και συνεργάζονται για την δραματοποίηση της ιστορίας.
Β. Τα παιχνίδια που πρότεινε η ομάδα «Θέλω κι άλλες διακοπές» είναι τα εξής:
-Γνωρίζουμε τις γωνιές μέσα από ένα παιχνίδι
κρυμμένου θησαυρού.-Δίνουμε ένα αντικείμενο από κάθε γωνιά και ζητάμε από τα παιδιά να το εντάξουν στη γωνιά που ανήκει.
-Υλοποιούμε δραστηριότητες μαθηματικών (παρατήρησης, σύγκρισης, μνήμης, κλπ) χρησιμοποιώντας υλικά από τις γωνιές.
-Φτιάχνουμε το χάρτη της τάξης.
-Φτιάχνουμε τη χρονογραμμή των γωνιών.
· -Ζωγραφίζουν τα παιδιά την αγαπημένη τους γωνιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου