Translate

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020

Δράσεις στις γωνιές όλο τον χρόνο (13)!

Α.Η ομάδα εκπαιδευτικών "Βίρα τις άγκυρες!" προτείνει:

1.Τα παιχνίδια που μπέρδεψαν τις γωνιές τους.
Η νηπιαγωγός τοποθετεί κάποια αντικείμενα των γωνιών σε διαφορετικές θέσεις, π.χ ένα βιβλίο στο μαγαζάκι, ένα τουβλάκι μέσα σε ένα καλαθάκι με μαρκαδόρους κτλ.. Τα παιδιά καλούνται ένα-ένα μόλις βρούνε το αντικείμενο που δεν ανήκει στη γωνιά να το τοποθετήσουν στη σωστή.
2. Αναγνωρίζω τα αντικείμενα
Α. Δένουμε τα μάτια σε ένα παιδί με ένα μαντηλάκι και του δίνουμε ένα αντικείμενο να το ψηλαφίσει. Μόλις αναγνωρίσει το αντικείμενο, βγάζουμε το μαντήλι και το τοποθετεί στη σωστή γωνιά.
Β. Δένουμε τα μάτια σε ένα παιδί με ένα μαντηλάκι και του ζητάμε να μας φέρει ένα αντικείμενο από μία γωνιά της τάξης. Δίπλα του έχει και ένα παιδάκι- καθοδηγητή που του δίνει οδηγίες για το πως θα φτάσει στη γωνιά και για το που ακριβώς βρίσκεται το αντικείμενο.
3. Παιχνίδι με τα ονόματα και τις γωνιές
Κρύβουμε καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών στις γωνιές. Τα παιδιά σε δυάδες ψάχνουν να βρουν μία καρτέλα. Μόλις τη βρουν την φέρνουν στην παρεούλα και προσπαθούν όλοι μαζί να δουν σε ποιο παιδάκι ανήκει (ή τους την διαβάζει η νηπιαγωγός). Τέλος, τα δυο παιδάκια δίνουν μια αγκαλιά στο παιδάκι που το όνομά του ήταν γραμμένο στην  καρτέλα.

Β.Η ομάδα εκπαιδευτικών "Αέρας στα πανιά μας" προτείνει παιχνίδια για όλες τις γωνιές:

1. Έχουμε  κόψει εικόνες  που απεικονίζουν αντικείμενα από διάφορες γωνιές (π.χ εικόνα βιβλίου, κούκλας, σερβίτσιου κ.α). Δίνουμε στα νήπια την οδηγία να διαλέξουν μια τυχαία εικόνα. Στη συνέχεια με το χτύπημα του ταμπουρίνου  κινούνται μέσα στην αίθουσα και με το σταμάτημα του ταμπουρίνου  στέκονται  στη γωνιά που ανήκει η εικόνα που κρατούν. Επίσης μπορούμε να δώσουμε στα νήπια αντικείμενα από διάφορες γωνιές και να ακολουθήσουμε την παραπάνω διαδικασία.
2.Ένα νήπιο έχοντας κλειστά μάτια πρέπει να ανακαλύψει ψηλαφώντας κάποιο παιχνίδι που θα του δώσει ένα άλλο νήπιο και να βρει σε ποια γωνιά ταιριάζει.
3.Λέμε διάφορα «αινίγματα» και τα νήπια πρέπει να καταλάβουν σε ποια γωνιά αυτά αναφέρονται (π.χ. «εικόνες όμορφες θα δω, πριγκίπισσες, ζωάκια, παλάτια και σπιτάκια, αν τη γωνιά αυτή  επισκεφτώ»)
4.«Ο κρυμμένος θησαυρός»: ένα νήπιο περιμένει με κλειστά μάτια μέχρι να κρύψουμε ένα αντικείμενο-«θησαυρό» στην αίθουσα. Αφού ανοίξει τα μάτια το καθοδηγούμε να βρει το «θησαυρό» με το γνωστό «κρύο», όταν απομακρύνεται από το «θησαυρό» και «ζέστη», όταν τον πλησιάζει. Όταν τον βρει πρέπει να τον τοποθετήσει στη σωστή γωνιά. Το παιχνίδι συνεχίζεται με «θησαυρούς» από άλλες γωνιές.
5.Στη γωνιά της βιβλιοθήκης υπάρχει για κάθε βιβλίο η αντίστοιχη γι’ αυτό φωτοτυπία του εξώφυλλού του (στερεωμένη). Τα νήπια παίρνουν από ένα βιβλίο και καλούνται να τα τοποθετήσουν στη σωστή θέση.
6.Με απλές ερωτήσεις τα καθοδηγούμε στη σωστή γωνιά (π.χ «θέλω να φτιάξω μια τούρτα. Πού θα πάω;», «θέλω να παρκάρω το αυτοκινητάκι στο γκαράζ. Πού θα μπορέσω να κατασκευάσω το γκαράζ;» κ.ο.κ).



Δεν υπάρχουν σχόλια: