Translate

Σάββατο, 1 Φεβρουαρίου 2020

Δράσεις στις γωνιές όλο τον χρόνο (12)!

Α.Η ομάδα εκπαιδευτικών "..." προτείνει:

· Παίρνουμε ένα αντικείμενο από κάθε γωνιά. Φροντίζουμε να έχουμε τόσα αντικείμενα, όσα είναι και τα παιδιά. Κάθονται σε κυκλική διάταξη στην ολομέλεια και ξεκινά η μουσική. Τα παιδιά χορεύουν και με το που σταματάει η μουσική, το κάθε παιδί διαλέγει ένα αντικείμενο και στη συνέχεια το τοποθετεί στην αντίστοιχη γωνιά.

· Τοποθετούμε στεφάνια στην παρεούλα και στο κάθε στεφάνι έχουμε βάλει μια φωτογραφία της κάθε γωνίας. Παίζουμε το πρώτο παιχνίδι που προαναφέραμε, όμως με το που θα σταματήσει η μουσική, το κάθε παιδάκι τοποθετεί το αντικείμενο που επέλεξε στο αντίστοιχο στεφάνι που έχει τη φωτογραφία της γωνιάς που ανήκει.

· Τοποθετούμε στην παρεούλα, μια ομάδα αντικειμένων από την ίδια γωνιά (3-4,ανάλογα  με το πόσα παιδιά θα έχουμε). Το ίδιο κάνουμε και με τις υπόλοιπες γωνιές. Με τη μουσική τα παιδιά χορεύουν. Μόλις η μουσική σταματήσει, τα παιδιά που θα έχουν επιλέξει αντικείμενα από την ίδια γωνιά, φτιάχνουν μια μικρή ομάδα και στη συνέχεια τα τοποθετούν μαζί στη γωνιά που ανήκουν.

· Έχοντας φωτογραφίες από την κάθε γωνιά, βάζουμε στο κεφάλι ενός παιδιού μια φωτογραφία χωρίς όμως να την έχει δει το παιδί. (ή μπορεί να την επιλέξει τυχαία μόνο του). Στη συνέχεια κάνει ερωτήσεις στους φίλους του για τη φωτογραφία που «φοράει» και προσπαθεί να την ανακαλύψει.

· Φτιάχνουμε ένα βιβλιαράκι και στο κάθε φύλλο γράφουμε για το τι μπορώ να κάνω σε κάθε γωνιά (κανόνες, πόσα παιδάκια μπορούν να παίξουν εκεί, κτλ)

·Μπορούμε να φτιάξουμε ποιήματα με τις γωνιές :

        Eνδεικτικά:
       (Για το μαγαζάκι)
       Στο καλάθι που κρατώ
      Φρούτα βάζω στο λεπτό.
      Έχω μαζέψει ένα σωρό
      να τα πληρώσω δεν μπορώ!

      (Για τη γωνιά του οικοδομικού υλικού)
      Με τα τουβλάκια μου θα φτιάξω
      σπίτια, ιππότες και ένα κάστρο.
     Θα φτιάξω όμως και ένα σχολείο
     το αγαπημένο μου νηπιαγωγείο!

Β.Η ομάδα εκπαιδευτικών "Χωρίς όνομα" προτείνει:

Παιχνίδι γνωριμίας με τις «γωνιές της τάξης»

Σκοπός:1. Η γνωριμία με τις γωνιές.
2. Η εκμάθηση  κανόνων για την εύρυθμη λειτουργία τους.
3. Η απόκτηση καλών συνηθειών και ρουτινών.
1.Το τρενάκι (μαθαίνουμε τις γωνιές)
Το τρένο της τάξης ξεκινάει το ταξίδι του. Οι επιβάτες μπορούν να κατεβούν σε όποια στάση θέλουν. Τραγουδώντας το σχετικό τραγούδι «τσαφ τσουφ το τρένο περνά» ξεκινάμε το ταξίδι. Ο μηχανοδηγός (νηπιαγωγός) σε κάθε στάση αναγγέλλει το όνομα της στάσης (γωνιά). Όσα νήπια θέλουν κατεβαίνουν και μένουν εκεί. Όταν το τρένο τελειώνει το ταξίδι του, η νηπιαγωγός καλεί τα νήπια να παρατηρήσουν πόσα παιδιά είναι σε κάθε γωνιά. Παρατηρούμε σε ποιες στάσεις-γωνιές τα παιδιά είναι πολλά και δεν χωράνε. Συζητάμε και λέμε πόσα πρέπει να είναι σε κάθε γωνιά και μαζί με τα παιδιά βάζουμε τον αριθμό και σήματα που έχουμε επιλέξει και ετοιμάσει από πριν (παιδάκια, βατραχάκια, σκιουράκια κλπ).
2.Βρες τη γωνιά
Ακούμε χαρακτηριστικές μουσικές και σε κάθε μία «δίνουμε» μία γωνιά. Τα παιδιά καλούνται κάθε φορά που ακούν μια μουσική να πάνε στην αντίστοιχη γωνιά.
3.Συγκέντρωση στη γωνιά της συζήτησης ή παρεούλας
Διαλέγουμε ένα τραγούδι και το μαθαίνουμε με τα παιδιά. Συμφωνούμε μαζί τους πως κάθε φορά που ακούμε το τραγούδι αυτό η ώρα παιχνιδιού στις γωνιές τελειώνει και θα πρέπει να μαζέψουν το παιχνίδι τους όσο διαρκεί το τραγούδι. Όταν τελειώσει όλα τα παιδιά θα πρέπει να είναι καθισμένα στη γωνιά της συζήτησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: