Translate

Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

Ευαγγελισμός
Α΄ παιδί
Άκουσες η γιαγιά, τι είπε,
για τον άγγελο εκείνο
που στην Παναγία πήγε
με το μήνυμα το θείο;

Β΄ παιδί
Ναι, ο αρχάγγελος επήγε
και στην Παναγίτσα είπε:
Χαίρε κεχαριτωμένη,
θα γεννήσεις το Σωτήρα.

Και ξαφνιάστηκε Εκείνη
και με απορία λέει:
Πώς αυτό μπορεί να γίνει
σε μια κόρη σαν εμένα;

Α΄
και ο Γαβριήλ της λέει:
Ο Θεός έτσι το θέλει,
Συ να γίνεις  η μητέρα
του Υιού Του και Θεού μας.

Σκύβει τότε η Παναγία
ταπεινά την κεφαλή της:
Είμαι δούλη του Κυρίου
καθώς πρόσταξε ας γίνει.

Γ΄
Έτσι είπε η γιαγιά μας
πως στην Παναγία ήρθε
το καλό το αγγελούδι
και το άγγελμα της είπε.

Δόξα στον Θεό τον Άγιο
που εδέχτηκε στη γη μας
να μας στείλει τον Υιό Του
για να πάμε εμείς κοντά Του.

Έτσι όλοι τώρα πάλι
στον παράδεισο κοντά Του
εύκολα εμείς μπορούμε
αν το θέλουμε να μπούμε.
********************* 

25η Μαρτίου
Βροντά κι η πλάση σήμερα
χαρούμενη ξυπνά,
φουσκώνουνε τα πέλαγα
ψηλώνουν τα βουνά.
Παντού τραγούδια και χαρές
σε πόλεις, σε χωριά,
εικοσιπέντε του Μαρτιού
γιορτάζει η λευτεριά.

 Ξυπνούνε τα Καλάβρυτα,
το Χάνι της Γραβιάς
τα καριοφίλια ανοίγουνε
τον τάφο της σκλαβιάς.
Κρήτη, Μοριάς και Ρούμελη
και Σούλι και Ψαρά
γιορτάστε την τη λεβεντιά
ακόμα μια φορά.

Στην Αλαμάνα σήμερα
ο Διάκος πάλι ορθός
και ξαναστήθηκε απ’ την αρχή
στο Ζάλογγο ο χορός.
Στα Δερβανάκια γίγαντας,
ο γέρος του Μοριά.
Χαρείτε το, φωνάξτε το:
Ζήτω η λευτεριά.
***************

25η Μαρτίου
Αθάνατη πατρίδα μου
Ελλάδα ξακουσμένη,
μια τέτοια μέρα μ’ άγιο φως
είσαι στεφανωμένη.

Κάθε κορφούλα και πλαγιά
κι όλα τα περασμένα,
λάμπουν μαζί σου ανέσπερα
στο φως του '21.

Στης άγιας Λαύρας τη μονή
τα σήμαντρα αντηχούνε.
Τη λευτεριά ή το θάνατο
όλοι οι γενναίοι ζητούνε.

Στης Άγιας Λαύρας τη μονή
χτυπούν γοργά οι καμπάνες.
Ήρθαν τα χρόνια κι οι καιροί
που όλα δικά μας θάναι.

Αργοσαλεύουν φλάμπουρα
ξυπνούν τα παλικάρια.
Κι η Δόξα στήνει τρόπαια
μέχρι ψηλά στ’ αστέρια.

*********************

Με βλέπετε; Είμαι Έλληνας.
Για τούτο καμαρώνω
κι έχω χαρά στα στήθη μου
χαρά που φανερώνω,
γιατί Έλληνας γεννήθηκα
κι είμαι φυλής βλαστάρι
που γέννησε το Μπότσαρη,
το Διάκο, τον Κανάρη.

Είμαι Έλληνας περήφανος
το δείχνει η φορεσιά μου
και μια λαχτάρα κρύβεται
εδώ μέσ’ στην καρδιά μου.
Να μεγαλώσω γρήγορα
να γίνω παλληκάρι
να δώσω στην Ελλάδα μας
δόξα, τιμή και χάρη.
******************

Δεν υπάρχουν σχόλια: