Το παιδαγωγικό παιχνίδι στήλες των 100 δίσκων-σαλίγκαρος-, έχει μαθηματικό προσανατολισμό. Έχει σκοπό να μυήσει το παιδί στην έννοια και συνέχεια την έννοια της εκατοντάδας.
Το παιχνίδι εκτός από την κινητική και αισθητηριακή ικανοποίηση που δίνει στο παιδί στις πρώτες φάσεις του με την ελεύθερη αναζήτηση, με την παρατήρηση και με την έρευνα το οδηγεί στην ανακάλυψη των σχέσεων που υπάρχουν, σχέσεων αριθμού και χρώματος(αντιστοιχία), σχέσεων ποσότητας και αριθμού, σχέσεων χώρου και αριθμού.
Η χρήση του παιχνιδιού πρέπει να είναι σωστή και να δίνει στο παιδί τη δυνατότητα να περνάει ελεύθερα από το δικό του νοητικό δρόμο και να φθάνει αβίαστα στις έννοιες που επιδιώκουμε.
Σε πρώτη φάση μπορεί να είναι ατομική και στη συνέχεια με τη συμμετοχή 4-5 παιδιών να γίνει παιχνίδι ομάδας:
1η Φάση: Το παιδί ελεύθερα τοποθετεί τους δίσκους, τους οποίους πρέπει να βρει ανακατεμένους στο κιβώτιο ή το καλαθάκι που έχει στη διάθεσή του, στις ξύλινες βέργες, χωρίς καμιά διάκριση χρώματος.
2η Φάση: Το παιδί αρχίζει να ξεχωρίζει τα χρώματα και φτάνει να τοποθετεί σωστά τους δίσκους στις βέργες με την ανάλογη ένδειξη χρώματος που υπάρχει στην ξύλινη βάση.
3η Φάση: Το παιδί αφού έχει συνειδητοποιήσει τις σχέσεις χρώματος με την έννοια της ποσότητας στις βέργες, περνά στο επίπεδο σχήμα του σαλίγκαρου. Ρίχνοντας τα 2 ζάρια χρώματος και ποσότητας τοποθετεί ανάλογα τους δίσκους στο σαλίγκαρο. Π.χ. το κόκκινο ζάρι έφερε τι κόκκινο χρώμα και το δεύτερο ζάρι την ποσότητα 4, πρέπει να τοποθετήσει 4 κόκκινους δίσκους.
4η Φάση: Το παιδί περνά στον κωδικοποιημένο αριθμό, αφαιρώντας το ζάρι των ποσοτήτων χρησιμοποιεί το ζάρι των αριθμών από 1-5 π.χ. το ζάρι των χρωμάτων έφερε κίτρινο και το ζάρι των αριθμών, τον αριθμό 3, θα τοποθετήσει 3 κίτρινους δίσκους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου